شرایط سطحی پر کاربرد ورق های استیل

شرایط سطحی پر کاربرد ورق های استیل

شرایط سطحی پر کاربد ورق های استیل

سطوح ورق استیل تولید شده در کارخانه های ذوب فولاد (Mill) دارای یک شرایط استاندارد اولیه می‌با‌شد. این ورق ها در صنایع مختلفی به عنوان ماده اولیه می توانند استفاده شوند و بر اساس نیاز و کاربرد تحت عملیات های بعدی تغییر سطوح قرار می‌گیرند و تغییرات لازم در آنجا ایجاد می‌شود.

شرایط سطحی پرکاربرد ورق استیل بصورت زیر می‌باشد:

1- NO.1

این نوع ورق ها محصول مراحل اولیه فرآیند تولید می‌باشند و دارای سطح اولیه نسبتاً خشن و ناهموار هستند. این ورق‌ها حاصل نورد گرم اولیه هستند و دلیل حرارت‌دهی قبل نورد در این مرحله ایجاد یک ریز ساختار یکنواخت و همچنین رسیدن به یک خواص مکانیکی قابل قبول و استاندارد می‌باشد. سطح این ورق‌ها به صورت مات و یکنواخت است و به لحاظ مقاومت خوردگی به حد قابل قبولی رسیده است.

کاربرد: این ورق ها به طور کلی برای کاربردهای صنعتی مورد نظر هستند که می‌توان از این قبیل به تجهیزات مورد استفاده در دمای بالا اشاره کرد.

 

2- NO.2B

ورق‌های با این سطوح کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند. این ورق‌ها با نورد سرد، عملیات حرارتی و اسید شویی تهیه می‌شوند. سطح آنها کمی براق تر از حالت قبلی می‌شود و صیقل شدن آنها توسط رول‌های پولیش کننده انجام می‌شود که منجر به کیفیت سطحی مطلوب‌تر می‌شود به طوری که می‌توان آنها را به یک آینه ابری تشبیه کرد.

کاربرد: این نوع ورق ها کاربرد زیادی در صنایع مختلف از قبیل صنایع شیمایی، غذایی و گاهاً درطراحی و معماری دارند.

 

3- (BA or 2BA) Bright Annealed

این ورق‌ها دارای سطح بسیار صیقل و آینه‌ای شکل هستند که از طریق نورد سرد و عملیات حرارتی (آنیل) در اتمسفر محافظت شده تولید می‌شوند تا از اکسید شدن و غیر یکنواخت شدن سطح جلوگیری ‌شود. تفاوت ورق‌های با سطح BA و 2BA این است که ورق 2BA علاوه بر نورد سرد و عملیات حرارتی با اتمسفر محافظت شده، از یک مرحله پولیش بسیار قوی نیز عبور می‌کند.

کاربرد: این نوع ورق‌ها برای کاربردهایی که سطوح باید براق باشند از قبیل مصارف بهداشتی و همچنین دکوراتیو استفاده می‌شوند.

 

4- NO.4

سطح این ورق ها به صورت خش‌دار می‌باشند. روی سطح این ورق به صورت جهت‌دار خش ایجاد شده است که از نظر ظاهری روی سطح خطوط ریز صاف و یکنواخت با جهات مشخص مشاهده می‌شود که از طریق پولیش مکانیکی و نهایتاً یک سری ابزار ساینده ظریف ایجاد می‌شود.

کاربرد: تجهیزات آشپزخانه و رستوران، مصارف دکوراتیو، صنایع غذایی و لبنی عمده ترین کاربرد ورق های با این نوع سطح می‌باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قیمت جهانی فلزات


ساعات کاری


شنبه
8:30 تا 17:00
یک شنبه
8:30 تا 17:00
دو شنبه
8:30 تا 17:00
سه شنبه
8:30 تا 17:00
چهار شنبه
8:30 تا 17:00
پنج شنبه
8:30 تا 13:00
جمعه
تعطیل

درباره ما


شرکت ویستا هامرز در سال 1393 با هدف ارائه خدمات فنی مهندسی و همچنین تأمین و واردات مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز صنایع متالوژی از قبیل ورق استیل ، مواد اولیه دیرگداز و جوشکاری ، تأسیس گردید و با شناسایی نیازهای واقعی مواد اولیه کارخانجات تولیدی در راستای واردات و تأمین کالاهای اساسی که در داخل کشور تولید نمی‌شوند گام برداشت. این شرکت با استفاده از پرسنل با تجربه‌، متخصص ، جوان و مسلط به به روزترین روش های تجارت بین الملل و خدمات فنی و مهندسی رشته متالوژی تبدیل به یکی از شرکت های موفق بازرگانی _ مهندسی گردید.

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ویستاهامرز می‌باشد.